روش صحیح آماده کردن زمین برای باغبانی

کار باغبانی آسان نیست ولی جذابیت هایی دارد که یک کشاورز آن را درک می کند . زمانی که شما کمک می کنید یک دانه و یا یک بذر را پس انجان اصول صحیح تبدیل به یک میوه تبدیل شود و باغ خشک و خالی شما تبدیل به یک مزرعه سر سبز و زیبا شود آن زمان هست که  باید به شما دستمریزاد گفت که نتیجه و دستمزد زحمات خود را گرفته اید و با خانواده در کنار باغ نشسته و با خیال آسوده چای خود را میل می کنید .

 

تهیه بذر از خانه بذر 

زمانی لبخند رضایت بر لب های یک کشاورز می نشیند که می بیند تمام بذرهایی که از فروشگاه تهیه کرده است جوانه زده و سبز شده است . خانه بذر با اتکا بر دانش کارشناسان واحد فنی تمام تلاش خود را می کند که بذر با کیفیت و قوه نامیه بالا عرضه کند . و بر این همین اساس همواره توانسته است نظر خیلی از بزرگان این صنعت را به خود جلب کند.در ادامه با ما در خانه بذر همراه شوید .

 

راهنمای آماده کردن صحیح زمین کشاورزی

شاید فکر کنید که باغبانی کار آسانی است، فقط با حفر چاله و کاشت نهال خود. اگرچه برای اکثر موارد آسان است، اما همیشه اینطور نیست. شما باید نیازهای گیاه خود را به درستی مدیریت کنید و خاک منبع اصلی برای برآوردن نیازهای گیاه است.  اگر می خواهید بهترین رشد و تولید گیاه را به دست آورید، باید مراحل مناسبی را برای سالم و مفید کردن خاک دنبال کنید. بیشتر باغبانان مبتدی فقط به این دلیل که نمی توانند به نتایج دلخواه خود در باغبانی دست یابند دست از کار می کشند. به این دلیل است که آنها حتی ابتدایی ترین شرایط را برای رشد گیاهان نمی دانند.

آیا مراحل آماده سازی خاک را می دانید؟ خوب، یا شما یک باغبان مبتدی یا متخصص هستید، این راهنما 5 مرحله آماده سازی زمین را با جزئیات توضیح می دهد.

روش صحیح آماده کردن زمین برای باغبانی

5 مرحله مهم در آماده سازی زمین

خاک ماسه ای

اگر خاک شنی دارید، باید پیت ماس، کود انسانی و کهنه، مقداری نیتروژن اضافی در کنار خاک اره اضافه کنید. علاوه بر این، باید خاک رسی سنگین را نیز برای بهبود خاک باغ اضافه کنید.
کمپوست: باعث کاهش PH خاک و افزایش مواد مغذی می شود.
آهک: PH خاک را بالا می برد و به سست شدن خاک کمک می کند.
کود: حالت دهنده خوبی است و مواد مغذی را به خاک اضافه می کند.
پیت ماس: به حفظ آب در خاک کمک می کند و توانایی کاهش PH را دارد.
خاک سطحی: به تنهایی استفاده نمی شود و با سایر اصلاحات و استفاده برای جایگزینی خاک موجود کار می کند.
ماسه: برای بهبود زهکشی خاک رسی استفاده می شود. پوست درخت: با استفاده از آن می توانید ساختار خاک را بهبود بخشید.
پس از مخلوط کردن مواد آلی با خاک، باید خاک باغچه خود را صاف کنید و خاک خود را سست نگه دارید.  فاصله بین دو نهال از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. برخی از محصولات برای رشد ایده آل خود نیاز به پرورش بد دارند، بنابراین سعی کنید آنها را تهیه کنید. اکنون کاملاً به شما بستگی دارد که کدام محصول را می خواهید رشد دهید. بنابراین سعی کنید آنها را با توجه به نیازشان در ردیف های مختلف از هم جدا کنید.اگر این مراحل را دنبال کنید، بازدهی بی نظیری خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *