راهنمای کاشت گل همیشه بهار

راهنمای کاشت گل همیشه بهار


راهنمای کاشت گل همیشه بهار

یکی از انواع گل‌های یکساله‌ای که در سراسر سال گل دارد و زیبایی خود را حفظ می‌کند، گل همیشه بهار است. از این گل برای صنایع داروسازی و همچنین به عنوان چاشنی نیز استفاده می‌کنند. ممکن است شما هم طرفدار این گل زیبا باشید اما با طریقه کاشت و پرورش آن آشنا نباشید. به همین منظور خانه بذر در ادامه به بررسی نحوه کاشت و همچنین شرایطی که باید برای کاشت بذر گل همیشه بهار آماده کنید، می‌پردازد.

 

کاشت گل همیشه بهار
کاشت گل همیشه بهار

نحوه کاشت بذر گل همیشه بهار

به منظور کاشت بذر گل همیشه بهار باید یک گلدان مناسب انتخاب کنید. بذرها را روی خاک بپاشید و حدود نیم سانتی‌متر روی بذرها، کود دامی و یا ورمی کمپوست بریزید تا روی بذرها به صورت کامل پوشانده شود. سطح خاک را آبیاری کنید، به گونه‌ای که بذرها از سطح خاک جابجا نشوند. 3 تا 5 روز پس از کاشت، بذرها سبز می‌شوند و زمانی که به اندازه 6 الی 8 سانتی‌متر رسیدند می‌توانید آنها را خارج و به زمین مورد نظر منتقل کنید. فاصله بین هر بذر باید 20 تا 30 سانتی‌متر باشد. برخی از افراد بذرها را مستقیم بر روی زمین مورد نظر می‌پاشند. اما این موضوع این ایراد را دارد که بذرها به صورت نامنظم بر روی خاک پاشیده می‌شوند و زمانی که رشد می‌کنند نیز نامنظم می‌باشند. اما با این روش که ابتدا آنها را در گلدان بکارید و سپس به زمین اصلی منتقل کنید، گل‌ها به صورت منظم رشد خواهند کرد.

زمان کاشت بذر گل همیشه بهار

بهترین زمان برای کاشت بذر گل همیشه بهار، فصول گرم سال است. بهتر است این گل را در اواخر فصل تابستان بکارید. 2 ماه پس از کاشت، گلدهی این گیاه آغاز می‌شود. البته زمان کاشت این گل به شرایط آب و هوایی منطقه نیز بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد کاشت این گل در مناطق سردسیر را دارید، بهتر است که گل همیشه بهار را پس از عبور از فصل زمستان بکارید. زیرا سرمای شدید می‌تواند باعث یخ زدگی این گل شود.

خاک مناسب برای کاشت بذر گل همیشه بهار

گل همیشه بهار در هر خاکی رشد می‌کند. البته بهترین خاک برای کاشت این گل، خاکی است که از زهکشی خوبی برخوردار باشد و بتواند رطوبت را حفظ کند.

آبیاری گل همیشه بهار

گل همیشه بهار نسبت به کم آبی مقاومت خوبی نشان می‌دهد. با این وجود اگر می‌خواهید این گل همواره شادابی و طراوت خود را حفظ کند باید همیشه بستر آن را مرطوب نگه دارید. با این اوصاف سعی کنید آبیاری را به صورت منظم و وابسته به شرایط آب و هوایی به گونه‌ای تنظیم کنید که خاک این گل خشک نشود.

نور مورد نیاز برای رشد گل همیشه بهار

گل همیشه بهار به نور زیاد نیاز دارد تا بتواند شادابی و طراوت خود را حفظ کند. بنابراین اگر می‌خواهید این گل طول عمر بالایی داشته باشد مکانی را برای کاشت آن انتخاب کنید که از نور مناسبی برخوردار است.

کود دهی گل همیشه بهار

گل همیشه بهار به کود خاصی نیاز ندارد و می‌تواند با عناصر درون خاک نیز رشد کند. با این وجود اگر گل شادابی خود را از دست داده می‌توانید مقداری اسید هیومیک به خاک آن اضافه کنید.

نکات مهم در کاشت و پرورش گل همیشه بهار

  • در آبیاری کردن گل همیشه بهار زیاده روی نکنید. زیرا آبیاری زیاد باعث پوسیدن ریشه این گل می‌شود.
  • خاک‌های سبکی که زهکشی خوبی دارند را برای کاشت بذر گل همیشه بهار انتخاب کنید.
  • بهترین دما برای رشد گل همیشه بهار بین 17 تا 20 درجه سانتی‌گراد است.
  • برای تغذیه خاک این گل بهتر است یک لایه نازک کمپوست به بستر آن اضافه کنید.
  • گل همیشه بهار ممکن است دچار کپک و یا شته شود. به منظور از بین بردن آفات و بیماری‌های این گل می‌توانید از قارچ کش و حشره کش های باغبانی استفاده کنید.
  • در برخی مواقع ممکن است پشه ها اطراف این گل جمع شوند. در چنین مواقعی بهتر است پشه‌ها را از گیاه دور کنید زیرا می‌توانند آسیب جدی به گیاه وارد کنند.

 

گل همیشه بهار
گل همیشه بهار

خرید بذر گل همیشه بهار

بذر گل همیشه بهار را می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه خانه بذر خریداری کنید. در خانه بذر انواع بذرهای کمیاب، انواع نهال و محصولات اورگانیک موجود است.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی نحوه کاشت و همچنین شرایطی که باید برای کاشت گل همیشه بهار فراهم کنید، پرداخته‌ایم. امیدوارم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما در کاشت این گل زیبا کمک کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بذر گل همیشه بهار و همچنین نحوه کاشت آن با مشاوران خانه بذر در تماس باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *