راهنمای کاشت فلفل تند

راهنمای کاشت فلفل تند


راهنمای کاشت فلفل تند

فلفل تند یکی از انواع محصولات موجود در بازار می‌باشد که به دلیل طعم تند و جذاب طرفداران زیادی دارد. این فلفل بومی قاره آمریکا است و دارای خواص دارویی بسیار زیادی است. بذر فلفل تند را می‌توانید در خانه بکارید و محصولی اورگانیک و تازه داشته باشید. خانه بذر در این مقاله قصد دارد به بررسی نحوه کاشت بذر فلفل تند و همچنین شرایطی که باید برای کاشت این فلفل فراهم کنید می‌پردازد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

کاشت فلفل تند
کاشت فلفل تند

نحوه کاشت بذر فلفل تند در گلدان

در مناطق گرمسیری فلفل تند مستقیما در گلدان کاشته می‌شود. اما اگر شما در منطقه سردسیر زندگی می‌کنید و قصد دارید فلفل تند را بکارید پیشنهاد می‌کنیم اوایل اسفند تا اواسط فروردین اقدام به کاشت این محصول کنید. بذر فلفل تند را در سینی نشاء در لایه سطحی خاک قرار دهید و روی آن را با لایه نازکی به ضخامت 5 میلی‌متر از کمپوست بپوشانید. سینی نشاء را در پشت پنجره و یا مکانی قرار دهید که دارای نور کامل خورشید است. روی سینی را می‌توانید با یک پلاستیک شفاف بپوشانید. البته ناگفته نماند که بر روی پلاستیک باید چندین سوراخ ایجاد کنید تا هوا جریان داشته باشد. بذرها وابسته به شرایط اقلیمی معمولا بعد از 2 هفته جوانه می‌زنند. زمانی که جوانه‌ها دو برگی شدند می‌توانید آنها را به گلدان منتقل کنید. بذرها را در عمق 5 تا 10 سانتی‌متری خاک گلدان بکارید.

نحوه کاشت فلفل تند در باغ و باغچه

نحوه کاشت فلفل تند در باغ و باغچه نیز همانند کاشت این محصول در گلدان است. با این تفاوت که باید به صورت ردیفی کاشته شود. ردیف‌ها باید 50 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله داشته باشند و همچنین فاصله کاشت بذرها از یکدیگر نیز باید 30 الی 40 سانتی‌متر باشد.

بهترین زمان برای کاشت فلفل تند

فلفل تند از جمله سبزیجات آفتاب دوست است و بهترین زمان برای کاشت این فلفل در مناطق گرمسیر، فصل بهار و در مناطق سردسیر فصل تابستان است.

خاک مناسب برای کاشت بذر فلفل تند

خاک‌های سبکی که زهکشی خوبی دارند و دارای مواد مغذی می‌باشند بهترین بستر برای کاشت بذر فلفل تند هستند. همچنین مخلوط پیت ماس، خاک باغچه و کوکوپیت نیز برای کاشت این محصول مناسب است.

نور لازم برای رشد فلفل تند

فلفل تند برای جوانه زنی و رشد مناسب و ایده آل به نور کامل خورشید نیاز دارد. بنابراین سعی کنید این بذر را در مکان‌هایی بکارید که روزانه 6 الی 8 ساعت در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید باشد.

میزان آبیاری فلفل تند

فلفل تند نسبت به خشکی حساس است و بستر آن همیشه باید مرطوب باشد. بخصوص زمانی که این گیاه در حال رشد است بهتر است که آبیاری به صورت منظم و مکرر انجام شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آبیاری بیش از حد باعث پوسیدن ریشه گیاه می‌شود. در هنگام آبیاری سعی کنید برگ‌های گیاه خیس نشود زیرا خیس شدن برگ‌ها باعث ایجاد بیماری برای این گیاه می‌گردد.

برداشت فلفل تند

برای برداشت فلفل تند باید با استفاده از قیچی، فلفل را از ساقه جدا کنید. زمان مناسب برای برداشت این محصول زمانی است که این فلفل به اندازه معینی رسیده باشد.

خواص فلفل تند

  • فلفل تند سرشار از ویتامین C بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • این فلفل سرشار از آنتی اکسیدان است و در جلوگیری از سرطان موثر است.
  • فلفل قرمز برای درمان کم خونی نیز مناسب است زیرا باعث جذب آهن در بدن می‌شود.
  • این فلفل جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد.
  • به هضم غذا کمک می‌کند.
  • ضد التهاب بوده و به منظور کاهش التهابات بدن استفاده می‌شود.

 

خواص فلفل تند
خواص فلفل تند

سخن پایانی

بذر فلفل تند از جمله بذرهایی می‌باشد که امروزه به ندرت در باغچه‌ها کاشته می‌شود. اما با توجه به مواردی که در رابطه با خواص این محصول بیان کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم از کاشت این فلفل غافل نشوید. مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین بذر فلفل تند را می‌توانید به صورت اینترنتی از خانه بذر خریداری کنید. انواع بذرهای مورد نیاز شما در این فروشگاه موجود است. چنانچه در رابطه با خرید بذر و یا کاشت آن سوالی دارید می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید و از آنها بخواهید که به شما در این زمینه کمک کنند. به منظور مشاهده و خرید انواع محصولات اورگانیک، نهال و بذر به بخش فروشگاه خانه بذر مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *