برداشت خیار

برداشت خیار


راهنمای کاشت خیار

خیار از خانواده سبزیجات بشمار می‌رود و در تهیه انواع سالاد، ترشی و حتی صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید با کاشت خیار در خانه و یا زمین کشاورزی، محصولی اورگانیک برداشت و مصرف کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای کاشت خیار
راهنمای کاشت خیار

شرایط مناسب برای کاشت بذر خیار

قبل از بررسی نحوه کاشت بذر خیار لازم دانستیم به شرایط لازم برای کاشت بذر خیار بپردازیم.

انتخاب مکانی مناسب برای کاشت بذر خیار

از آنجایی که ریشه‌های خیار تا عمق 120 سانتی‌متر می‌توانند رشد کنند، بهتر است مکانی را برای کاشت آن انتخاب کنید که محدودیتی برای رشد خیار ایجاد نکند. همچنین در زمان کاشت، بذرها را باید به گونه‌ای بکارید که 90 تا 150 سانتی‌متر از هم فاصله داشته باشند.

حذف علف های هرز

قبل از کاشت بذر خیار بهتر است که علف‌های هرزی که در بستر کشت روییده است را ببرید. بهتر است که علف‌های هرز را از ریشه جدا کنید تا دوباره رشد نکنند. وجود علف‌های هرز در بستر کشت خیار، باعث می‌شود که آب و مواد معدنی لازم به خیار نرسد و در رشد آن تاثیرات منفی بگذارد.

انتخاب بذر باکیفیت

انتخاب بذرهای باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور برای خرید بذر باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر در این زمینه بروید. فروشگاه اینترنتی خانه بذر یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد برای خرید بذر می‌باشد که تمامی بذرهای آن یکدست و باکیفیت است.

نحوه کاشت بذر خیار

برای کاشت بذر خیار در گلدان و یا زمین کشاورزی ابتدا باید بذرها را در سینی نشاء بکارید و سپس با مشاهده اولین برگ‌هایی که سر زده‌اند، بوته‌ها را به گلدان و یا زمین اصلی منتقل کنید. قبل از کاشت بذر در خاک بهتر است که زمین را به خوبی شخم بزنید تا بتوانید شرایط زهکشی را برای رشد گیاه فراهم کنید. گودال‌هایی با فاصله 40 سانتی‌متر و با عمق 4 سانتی‌متر ایجاد کنید و بذرها را داخل آنها قرار دهید. پس از 7 تا 8 روز جوانه زنی خیار آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که آبیاری باید در حد کم انجام شود زیرا غرقابی کردن بستر کشت می‌تواند باعث جابجا شدن بذرها در خاک شود.

کاشت بذر خیار
کاشت بذر خیار

بهترین زمان برای کاشت بذر خیار

بهترین زمان برای کاشت بذر خیار، فصل بهار است. در واقع بهترین دما برای جوانه زنی بذرهای خیار، در روز بین 27 تا 29 درجه سانتی‌گراد و در شب بین 25 تا 27 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین خاک برای کاشت بذر خیار

بهترین خاک برای کاشت بذر خیار، خاک‌های شنی و سبک می‌باشند. بهتر است این خاک با کود فسفات آمونیوم و سولفات پتاسیم ترکیب شود تا بتواند شرایط خوبی را برای کاشت بذر خیار فراهم کند. در خاک‌های شنی و سبک، گیاه به راحتی رشد می‌کند و می‌تواند از کود و مواد مغذی نیز تغذیه کند. در صورتی که خاک زمین شما سفت و سنگین می‌باشد بهتر است که به آن کود ورمی کمپوست یا کود حیوانی اضافه کنید.

نور مناسب برای کاشت بذر خیار

خیار برای اینکه رشد خوبی داشته باشد باید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. البته برخی از مناطق که تابستان‌های بسیار گرمی دارند بهتر است که خیار در گلخانه کاشته شود.

برداشت خیار

خیار معمولا بر اساس ارتفاع و اندازه‌ای که دارد برداشت می‌شود و به سن آن توجه زیادی نمی‌کنند. با این وجود زمانی که خیار به اندازه مطلوبی رسید باید آن را برداشت کنید. اگر خیار را در گلخانه بکارید معمولا 2 تا 3 بار در هفته می‌توانید آن را برداشت کنید.

برداشت خیار
برداشت خیار

خرید بذر خیار از فروشگاه اینترنتی خانه بذر

بذر خیار را می توانید از فروشگاه خانه بذر خریداری کنید. خانه بذر بستری را برای خرید انواع بذر، نهال و محصولات اورگانیک به صورت اینترنتی فراهم کرده است. با این وجود اگر قصد کاشت و برداشت محصولات اورگانیک را دارید بهتر است بذرهای باکیفیت خریداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *