راهنمای کاشت تره

راهنمای کاشت تره


راهنمای کاشت تره

تره یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای می‌باشد که از خانواده پیازچه‌ها بوده و از خاصیت زیادی برخوردار است. بذر تره بومی آسیا می‌باشد و به صورت 3 ساله کشت می‌شود. این گیاه در برابر سرما مقاومت بالایی دارد. کاشت بذر تره آسان می‌باشد و به راحتی می‌توانید آن را در خانه و یا در زمین کشاورزی بکارید و پرورش دهید. این گیاه در ابتدا برگ‌های بسیار ظریفی دارد و بعد از مدت زمان کوتاهی این برگ‌ها ضخیم و پهن می‌شوند. تره از طریق بذر تکثیر می‌گردد. اگر قصد کاشت تره را دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

راهنمای کاشت تره
راهنمای کاشت تره

مراحل کاشت تره

کاشت تره به صورت مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است. در ادامه مراحل کاشت تره را شرح خواهیم داد.

کاشت بذر تره به صورت مستقیم

مرحله اول، آماده سازی بستر کشت

قبل از کاشت بذر تره باید نسبت به آماده سازی بستر کشت اقدام کنید. بهتر است مکانی را برای کاشت این بذر انتخاب کنید که روزانه 4 تا 6 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد. خاکی که برای کاشت انتخاب می‌کنید را باید با کود دامی پوسیده و یا کمپوست مخلوط کنید تا شرایط بهتری برای رشد تره فراهم شود.

مرحله دوم، کاشت بذر تره

بذرهای تره را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. سپس بذرها را بر روی خاک بپاشید و با لایه نازکی از کود دامی روی آنها را بپوشانید.

مرحله سوم، نگهداری

تا قبل از جوانه زدن بذرها، باید سعی کنید زمین را مربوط نگه دارید. این نکته را در نظر داشته باشید که آبیاری بیش از حد و با فشار زیاد می‌تواند باعث جابجا شدن بذرها شود.

مرحله چهارم، برداشت تره

زمانی باید نسبت به برداشت تره اقدام کنید که ساقه‌های تره کلفت شده باشند.

کاشت بذر تره به صورت غیر مستقیم

مرحله اول، آماده سازی بستر کشت

خاک باغچه را با کمی ماسه و کود دامی مخلوط کنید تا شرایط کاشت برای بذر تره فراهم شود.

مرحله دوم، آماده سازی ظرف کاشت

ظرف مخصوص کاشت را تهیه کنید. سوراخ‌های ریزی کف ظرف ایجاد کرده و با لایه نازکی از سنگ ریزه کف آن را بپوشانید تا شرایط زهکشی فراهم شود. بذرها را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب قرار دهید تا خیس شوند. ظرف را با خاک آماده پر کنید سپس خاک را با آب آبیاری کنید و بذرها را در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری خاک بکارید.

مرحله سوم، نگهداری

این مرحله نیز همانند مرحله نگهداری کاشت بذر تره به صورت مستقیم است.

بهترین زمان برای کاشت بذر تره

تره از گیاهان سرما دوست می‌باشد و بهتر است که در فصل بهار و یا پاییز کاشته شود. گرمای بیش از حد می‌تواند باعث از بین رفتن تره شود.

نور مناسب برای رشد تره

مکانی را برای کاشت بذر تره انتخاب کنید که روزانه 4 تا 6 ساعت نور خورشید دریافت کند.

بهترین خاک برای کاشت بذر تره

خاک‌های غنی که از زهکشی خوبی برخوردارند را برای کاشت بذر تره انتخاب کنید. اضافه کردن کود دامی پوسیده به این خاک می‌تواند به رشد بهتر تره کمک کند.

بهترین خاک برای کاشت بذر تره
بهترین خاک برای کاشت بذر تره

کود دهی

برای اینکه بتوانید مواد آلی مورد نیاز تره را فراهم کنید باید کود شیمیایی و حیوانی به خاک آن اضافه کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اضافه کردن کود در هنگام رشد گیاه می‌تواند تاثیرات مخربی بر آن بگذارد. به همین منظور بهتر است که یک سال قبل از کاشت تره، این کودها را به خاک اضافه کنید.

آبیاری تره

تره از آن دسته گیاهان حساس به خشکی است و برای رشد مناسب به آب فراوان نیاز دارد. در صورتی که آبیاری این گیاه کم باشد، برگ‌های آن پژمرده و چروکیده می‌شوند. البته آبیاری بیش از حد نیز در کوتاهی قامت این گیاه تاثیر گذار است.

خواص و فواید تره

  • فیبر بالایی دارد و در درمان یبوست تاثیر گذار است.
  • کمک به درمان سرما خوردگی
  • دارای ویتامین C برای روشن کردن پوست صورت
  • درمان سوء هاضمه و مشکلات دستگاه گوارش
  • دفع کننده سنگ کلیه
خواص و فواید تره
خواص و فواید تره

خرید بذر تره از فروشگاه اینترنتی خانه بذر

خانه بذر در این مقاله به بررسی نحوه و شرایط کاشت تره پرداخته است. اگر قصد کاشت تره را دارید بهتر است که این مقاله را کامل مطالعه کنید. بذر تره با کیفیت و تازه را می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه خانه بذر خریداری کنید. خانه بذر در زمینه فروش نهال، انواع بذر و محصولات اورگانیک فعالیت می‌کند و تا کنون توانسته با ارائه محصولات با کیفیت رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *