معرفی 21 نوع کاکتوس

معرفی 21 نوع کاکتوس


معرفی 21 نوع کاکتوس

انواع مختلفی از کاکتوس‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، اشکال و اندازه‌ها در بازار موجود هستند. کاکتوس از آن دسته گیاهانی می‌باشد که نسبت به آب و هوا و تغییرات دمایی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و همواره شاداب و با طراوت باقی می‌ماند. اگر به دنبال خرید کاکتوس‌های زیبا برای دکوراسیون منزل و یا محل کار خود هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

کاکتوس
کاکتوس

1. کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یکی از انواع کاکتوس‌های آپارتمانی بشمار می‌رود که دارای ساقه‌های بلند و تکه تکه شده است که در کناره‌های گل‌های آن قرار گرفته‌اند. طول عمر این کاکتوس بالا می‌باشد و گاه به 100 سال نیز می‌رسد.

2. کاکتوس میوه بلوطی

ارتفاع این کاکتوس به حدود 2 تا 15 سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه، بین اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع به گلدهی می‌کند و گل‌های آن نیز صورتی رنگ است. یکی از مواردی که باید در رابطه با این کاکتوس بدانید، رشد کند آن است که با استفاده از کمپوست و آبیاری کافی می‌توانید رشد آن را افزایش دهید. سعی کنید خاک این کاکتوس را در فصول سرد سال خشک نگه دارید.

3. کاکتوس اختری

این کاکتوس شکل ظاهری زیبایی دارد و ارتفاع آن بین 2 تا 15 سانتی‌متر می‌باشد. این کاکتوس نیز گل‌هایی به رنگ صورتی می‌دهد.

4. کاکتوس زرهی

کاکتوس زرهی بومی آمریکای جنوبی می‌باشد و ارتفاع آن به 12 متر نیز می‌رسد. چرخه رشد این کاکتوس باعث ایجاد گره‌هایی در بدنه کاکتوس می‌شود به همین منظور در برخی مواقع ساقه‌های آن تکه تکه می‌شوند. برخی از گونه‌های این کاکتوس دارای تیغ‌هایی بسیار بزرگ و در مقابل برخی از گونه‌های آن بدون تیغ هستند و یا تیغ‌های بسیار کمی دارند.

5. کاکتوس کلاه اسقفی

کاکتوس کلاه اسقفی رشد آهسته‌ای دارد و بالغ شدن این کاکتوس ممکن است چندین سال طول بکشد. به منظور رشد بهتر باید این گیاه را مکانی که بسیار آفتاب گیر است قرار دهید. با مراقبت درست از این کاکتوس می‌توانید شاهد گل‌هایی به رنگ زرد از آن باشید.

کاکتوس کلاه اسقفی
کاکتوس کلاه اسقفی

6. کاکتوس شافری

این کاکتوس به صورت استوانه‌ای کوچک می‌باشد که ارتفاع آن به 30 سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و به آبیاری کمی نیاز دارد.

7. کاکتوس توپی

کاکتوس توپی بومی آمریکای جنوبی بوده و شکل ظاهری آن به صورت کروی یا استوانه‌ای می‌باشد. گل‌های این کاکتوس معمولا به رنگ قرمز و زرد است و در امتداد تاج آن ظاهر می‌شوند. برای رشد استاندارد، بهتر است کاکتوس توپی را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. این کاکتوس مقاومت بسیار خوبی در برابر کم آبی و حتی بی آبی نشان می‌دهد.

8. کاکتوس لانه پرنده

این کاکتوس به شکل کروی و دارای تیغ‌های نرم طلایی رنگ است که این تیغ‌ها تمامی بدنه کاکتوس را پوشانده است. از آنجایی که خوشه‌های این کاکتوس شبیه لانه پردنده  دور تا دور آن را پوشانده‌اند، به آن کاکتوس لانه پرنده می‌گویند.

9. کاکتوس بشکه آبی

این کاکتوس معمولا به صورت خود رو در بین کوه‌ها و سنگ‌ها مشاهده می‌شود. این کاکتوس ظاهری همانند بشکه دارد و در ابتدا به صورت تکی رشد می‌کند اما زمانی که کمی بزرگ‌تر شود بشکه‌های جدیدی در اطراف آن می‌روید. کاکتوس بشکه آبی به رنگ سبز آبی است و ارتفاع آن ممکن است به 50 سانتی‌متر برسد.

کاکتوس بشکه آبی
کاکتوس بشکه آبی

10. کاکتوس خیاری

یکی دیگر از انواع کاکتوس‌های آپارتمانی، کاکتوس خیاری می‌باشد که دارای بدنه ای باریک و نسبتا دراز است. این کاکتوس گل‌های ریزی دارد و از ریشه تنومندی برخوردار است.

11. کاکتوس افوربیا

افوربیا یک کاکتوس بلند قامت است که بومی بیابان‌های خشک آفریقا بوده و دارای گونه‌های متنوعی می‌باشد. اما همه گونه‌های آن بدنه‌ای دراز دارند و ارتفاع آنها ممکن است حتی به 12 متر نیز برسد. این کاکتوس باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

12. کاکتوس اشک تمساح

کاکتوس اشک تمساح بر خلاف ظاهر بسیارعجیب غریبی که دارد، شرایط نگهداری آسانی دارد. این کاکتوس نمای خاصی را به محیط می‌بخشد.

13. کاکتوس سیلندریکا

این کاکتوس دارای گل‌های ریز قرمز رنگی می‌باشد که در بالای شاخه آن قرار دارند. این کاکتوس انتخاب مناسبی برای آپارتمان می‌باشد و به منظور رشد بهتر باید روزی 3 الی 4 ساعت نور خورشید را دریافت کند.

14. کاکتوس پیوت

کاکتوس پیوت از آن دسته کاکتوس‌هایی می‌باشد که رشد آهسته‌ای دارد ولی از نظر ظاهری زیبا و خاص است. از این کاکتوس نیز می‌توانید برای زیبا سازی محیط استفاده کنید.

15. کاکتوس دم موشی

این کاکتوس دارای گل‌های بسیار زیبا به رنگ صورتی می‌باشد. شاخه‌های آن نیز شبیه دم موش است. در بهترین حالت، کاکتوس دم موشی می‌تواند تا ارتفاع 120 سانتی‌متر رشد کند.

کاکتوس دم موشی
کاکتوس دم موشی

16. کاکتوس ساگوارو

این کاکتوس از آن دسته کاکتوس‌های غول پیکری می‌باشد که بلندی و ارتفاع آن به چندین متر می‌رسد. البته گونه‌های کوچکی از این کاکتوس در بازار موجودند که می‌توانید آنها را در خانه نگهداری کنید. طول عمر این گیاه بسیار بالا است و به بیش از 250 سال نیز می‌رسد.

17. کاکتوس بانوی پیر

کاکتوس بانوی پیر کروی شکل می‌باشد و از کاکتوس‌های مینیاتوری بشمار می‌رود. این کاکتوس برای رشد استاندارد به نور کافی نیاز دارد و یکی دیگر از انواع کاکتوس‌های آپارتمانی بشمار می‌رود.

18. کاکتوس ستاره ای

برخی از گونه‌های این کاکتوس خال دار هستند و برخی از گونه‌ها نیز به صورت ستونی رشد می‌کنند. اگر به دنبال خرید یک کاکتوس خاص هستید از کاکتوس ستاره‌ای غافل نشوید.

19. کاکتوس چانه

کاکتوس چانه با نام کاکتوس ماه نیز شناخته می‌شود. گل‌هایی که بر روی این کاکتوس هستند هیچ گونه پرزی ندارند و همین موضوع جذابیت آن را چندین برابر کرده است.

20. کاکتوس ملکه شب

کاکتوس ملکه شب به کاکتوس ارکیده نیز معروف است و دارای گل‌هایی معطر می‌باشد که فقط در طول شب باز می‌شوند. این کاکتوس بر خلاف اکثر کاکتوس‌ها سایه دوست است و به کم آبی نیز مقاوم می‌باشد. با این اوصاف یکی از بهترین گزینه‌ها برای آپارتمان‌ها بشمار می‌رود.

21. کاکتوس سونیا

ارتفاع کاکتوس سونیا یا کاکتوس خلال دندان می‌تواند تا 9 متر نیز برسد و از کاکتوس‌های غول پیکر بشمار می‌رود. نام خلال دندان به این منظور برای این کاکتوس در نظر گرفته شده که دارای خال‌های تیزی می‌باشد که در سراسر ساقه روییده است.

کاکتوس سونیا
کاکتوس سونیا

سخن پایانی

خانه بذر در این مقاله به معرفی 21 گونه از زیباترین کاکتوس‌ها پرداخته است که اکثر آنها از کاکتوس‌های آپارتمانی بشمار می‌روند و شرایط پرورش و نگهداری از آنها آسان است. در خانه بذر، انواع بذر، نهال و محصولات اورگانیک را به صورت اینترنتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *