معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک

معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک


معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک

همانطور که می‌دانید هر گیاه به شرایط آب و هوایی خاصی برای رشد نیاز دارد. مناطق نزدیک کویر و ارتفاعات کم دارای اقلیم گرم و خشک می‌باشند. در چنین مناطقی، رطوبت هوا و بارش باران بسیار کم است. به همین منظور لازم دانستیم به معرفی گیاهانی که مناسب مناطق گرم و خشک هستند بپردازیم. پس در این مقاله نیز با خانه بذر همراه باشید.

معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک
معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک

گیاه پنتاس

گیاه پنتاس که با نام پنج پر نیز شناخته می‌شود یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و خشکی می‌باشد که معمولا در فصول بهار و اواسط پاییز رشد خوبی دارد. این گیاه در برابر سرما آسیب می‌بیند و برگ‌های آن سیاه می‌شوند و از بین می‌روند. چنانچه این گیاه را در هوای گرم و خشک محیط خانه قرار دهید چندین سال رشد می‌کند و می‌توانید از طریق قلمه زنی نیز به تکثیر آن بپردازید.

شمعدانی

شمعدانی از جمله گیاهان چند ساله‌ای می‌باشد که در رنگ‌های صورتی، بنفش، سفید و قرمز موجود است. این گیاه علاوه بر جنبه ظاهری خواص دیگری نیز دارد. به عنوان مثال از کرک‌های اسانس روی گلبرگ‌های شمعدانی در صنایع عطر و ادکلن سازی استفاده می‌شود. شمعدانی نسبت به گرما و خشکی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و می‌توانید آن را در محیط آپارتمان و یا حتی بیرون از خانه نیز پرورش دهید.

گیاه پلومباگو یا یاس آبی

گلبرگ‌های یاس آبی به صورت دسته‌ای و شبیه گل فلوکس می‌باشند که برای مناطقی که آب و هوای گرم و نیمه گرم دارند انتخاب خوبی است.

رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی از دیگر گیاهان مقاوم به گرما و خشکی می‌باشد. این گیاه چند ساله بوده و علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد به عنوان چاشنی در انواع غذاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخل بادبزنی

نخل بادبزنی از گیاهان آفتاب دوست می‌باشد که می‌توانید آن را در مناطق گرم بکارید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این نخل نسبت به کم آبی حساسیت نشان می‌دهد.

نخل بادبزنی
نخل بادبزنی

نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار از خانواده خرزهره‌ها می‌باشد که مقاومت خوبی در برابر خشکی نشان می‌دهد. ارتفاع این نخل در شرایط ایده آل به 30 سانتی‌متر می‌رسد.

گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی از آن دسته گیاهانی می‌باشد که به آبیاری کمی نیاز دارد و آبیاری بیش از حد می‌تواند به آن آسیب برساند. در مناطق گرم و خشک می‌توانید گیاه برگ بیدی را نیز بکارید.

هاورتیا

یکی از معروف‌ترین ساکولنت‌های جهان، هاورتیا می‌باشد که تحمل بالایی در برابر گرما و کم آبی دارد. برگ‌های این گیاه بسیار سخت و محکم می‌باشند و در برابر گرما نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

گیاه شاه پسند

گیاه شاه پسند برای فضای سبز مناطق گرم و خشک انتخاب بسیار خوبی است. البته در زمستان و یا شرایط آب و هوایی سرد نیز می‌توان این گیاه را در گلخانه پرورش داد. شاه پسند دارای برگ‌های خوشه‌ای و زیبا به رنگ‌های قرمز و نارنجی می‌باشد. این گیاه را بهتر است در محیط بیرون از خانه بکارید زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی شود.

گیاه شاه پسند
گیاه شاه پسند

گل ختمی

گل ختمی از گیاهان خود رو و چند ساله‌ای می‌باشد که از گلبرگ‌ها و ریشه آن در مصارف دارویی استفاده می‌کنند. این گل انتخاب خوبی برای مناطق گرمسیر می‌باشد. بهترین زمان برای کاشت گل ختمی، فصل بهار است.

گل ناز آفتابی

گل ناز آفتابی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر کم آبی و خشکسالی نشان می‌دهد از سایر گل‌ها متمایز شده است. گلبرگ‌های این گل به رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی، صورتی و قرمز می‌باشند.

گل جعفری

گل جعفری در طیف‌های زرد و نارنجی رنگ می‌باشد. این گل نیز مقاومت خوبی در برابر گرما و خشکی دارد و از خانواده آفتابگردان‌ها بشمار می‌رود.

گل میمون

گل میمون گل حساسی نیست و می‌توانید آن را در مناطق گرم و خشک بکارید. از این گل برای تزئین باغ و باغچه و همچنین فضای سبز استفاده می‌کنند.

گل میمون
گل میمون

اطلسی

اطلسی از گیاهان یک ساله می‌باشد که رشد نسبتا خوبی دارد. گل اطلسی از عطر و بو بینظیری برخوردار است و می‌توانید آن را به عنوان گل زینتی در فضای سبز نیز بکارید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا در مناطق گرم و خشک کاشته می‌شود. این گیاه تحمل بالایی نسبت به خشکی دارد و آبیاری بیش از حد می‌تواند باعث پلاسیده شدن برگ‌های آلوئه ورا گردد.

درمنه

گیاه درمنه به صورت درختچه‌ای رشد می‌کند و دارای برگ‌های معطر به رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا خاکستری می‌باشد که برای مناطق گرم و خشک انتخاب مناسبی است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس بیشتر جنبه دارویی و درمانی دارد و از برگ‌های آن در صنایع دارویی استفاده می‌کنند. اسطوخودوس بیشتر در مناطق گرم و خشک یافت می‌شود و از جمله گیاهانی بشمار می‌رود که مقاومت بالایی در برابر کم آبی دارند.

انواع کاکتوس‌ها

کاکتوس‌ها از جمله گیاهان معروفی می‌باشند که در برابر کم آبی و گرمای هوا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

انواع کاکتوس‌ها
انواع کاکتوس‌ها

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک پرداخته‎ایم. این دسته از گیاهان در برابر کم آبی و خشکی هوا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و می‌توان آنها را در محیط خانه و یا در فضای سبز کاشت.

در فروشگاه خانه بذر، بذر انواع گیاهان مناسب مناطق گرم و خشک را می‌توانید خریداری کنید. تمامی بذرها به صورت یکدست و با کیفیت می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید بذر، نهال و محصولات اورگانیک با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *