معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر

معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر


معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر

سرما برای بسیاری از گیاهان مناسب نیست و ممکن است آنها را از بین ببرد. به همین منظور لازم دانستیم به معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر بپردازیم. این دسته از گیاهان نسبت به سرما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و می توانند به خوبی رشد کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر
معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر

معرفی 22 گیاه مناسب مناطق سردسیر

علاوه بر مناطق سردسیر، در فصول پاییز و زمستان نیز ممکن است برخی از گیاهان رشد بهتری داشته باشند. به همین منظور 20 نمونه از گیاهانی که برای مناطق سردسیر مناسب هستند و همچنین مقاومت خوبی در برابر سرما از خود نشان می‌دهند معرفی خواهیم کرد.

1. گیاه بگونیا

گیاه بگونیا دارای گونه‌های مختلفی می‌باشد که گونه‌های زمستانی آن، رشد خوبی در فصول سرد سال دارند. این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد.

2. گل برفی

گل برفی یک گل زمستانی کلاسیک می‌باشد که نسبت به سرما مقاومت خوبی دارد و از گل‌های زینتی بشمار می‌رود.

3. گل داوودی

گل داوودی از گل‌هایی می‌باشد که امکان کاشت آن در آپارتمان و محیط بیرون از آپارتمان وجود دارد. این گل رنگبندی متفاوتی دارد و می‌توانید آن را در مناطق سردسیر نیز بکارید.

4. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از گیاهان آپارتمانی بشمار می‌رود که در فصل زمستان باید در سمت پنجره‌های جنوبی ساختمان قرار بگیرد در سایر فصول نیز می‌توانید آن را در قسمت شرقی و یا غربی ساختمان قرار دهید.

بنفشه آفریقایی
بنفشه آفریقایی

5. گل خورشیدی

گل خورشیدی یکی دیگر از انواع گل‌هایی می‌باشد که به سرما مقاوم است و می‌توانید آن را در فضایی سرد که نور کافی ندارد قرار دهید. همچنین این گل به خشکسالی نیز مقاوم بوده و باید کمی خاک آن مرطوب نگه داشته شود. گلبرگ‌های این گل به رنگ‌های سفید، زرد، صورتی، نارنجی و قرمز می‌باشند.

6. یاس ستاره‌ای

یاس ستاره‌ای به شکل پیچک رشد می‌کند و شکوفه‌های آن به رنگ سفید است. این گل نیز نسبت به سردی هوا مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

7. گل زعفران

گل زعفران بیشتر در مناطق سردسیر کاشته می‌شود. این گل معمولا در اوایل فصل بهار و یا اواخر فصل پاییز شروع به گلدهی می‌کند.

8. کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یکی دیگر از انواع کاکتوس‌های آپارتمانی مقاوم به سرما می‌باشد که به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد و اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد برگ‌های آن دچار سوختگی می‌شوند. ناگفته نماند که این کاکتوس به آب کافی نیاز دارد.

9. گل استرنبرجیا

این گل شباهت بسیاری به گل زعفران دارد و مقاومت خوبی در برابر سرما از خود نشان می‌دهد. این گل را می‌توانید حتی در خاک‌های ضعیف نیز بکارید.

10. گل سیکلامن

گل سیکلامن یکی از انواع گل‌های پاییزی می‌باشد که گلبرگ‌های آن به رنگ نقره‌ای و سفید است. این گل در فصل زمستان و در مناطق سردسیر به خوبی رشد می‌کند اما در فصول گرم سال و در مناطق گرمسیر خراب می‌شود و فقط پیاز آن باقی می‌ماند.

گل سیکلامن
گل سیکلامن

11. گل گلایل سفید

گل گلایل سفید معمولا شادابی خود را در تمامی فصول سال حفظ می‌کند اما این گل در فصول سرد سال رشد بهتری دارد.

12. کالانکوئه

کالانکوئه بهتر است در سمت پنجره‌های جنوبی ساختمان و در معرض نور کامل خورشید قرار داده شود تا بتواند به خوبی رشد کند. این گل به آب کمی نیاز دارد و مقاومت بالایی در برابر سرما دارد.

13. ارکیده پروانه

ارکیده پروانه یکی دیگر از انواع گیاهان مناسب مناطق سردسیر می‌باشد که حتی بدون آبیاری روزانه نیز شاداب باقی می‌ماند. این گل زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشد.

14. گل آنتوریوم

این گل یکی از گل‌های بومی کشور گواتمالا و کوشاریسکاست می‌باشد که در برابر سرما مقاوم است. این گل گلبرگ‌هایی به رنگ سفید، صورتی، زرد و قرمز دارد.

15. یشم

یشم درختچه‌ای کوچک می‌باشد که مقاوم‌ترین درختچه مناطق سردسیر بشمار می‌رود و در برابر سرما به خوبی رشد می‌کند.

یشم
یشم

16. درختچه کاملیا

این درختچه به درختچه همیشه سبز نیز معروف می‌باشد. طیف رنگی گل‌های این درختچه متنوع بوده و زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشند.

17. گل رز

گل رز یکی دیگر از انواع گل‌هایی می‌باشد که نسبت به سرما مقاوم است و هر چه هوا سردتر باشد کیفیت و زیبایی این گل بیشتر می‌شود. این گل به آبیاری منظم و کافی نیاز دارد.

18. گل یخ

گل یخ در فصول سرد سال شکوفه می‌دهد و عطر بینظیری دارد. از این گل برای تزئین دسته گل استفاده می‌کنند. علاوه بر آن در صنعت داروسازی و صنعت عطر و ادکلن نیز از گل یخ استفاده می‌کنند. گل یخ برای تسکین درد شکم، درمان افسردگی و درمان بیماری‌های تنفسی مناسب است.

19. گل کلم پیچ

گل کلم پیچ در برابر سرما و یخبندان تحمل بالایی دارد. بهترین زمان برای آبیاری این گل زمانی است که خاک آن به صورت کامل خشک شده باشد. بنابراین این گل در برابر کم آبی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

20. گل پامچال

گل پامچال بومی انگلیس بوده و برخی از گونه‌های آن در زمستان و در مناطق سردسیر رشد خوبی دارند. این گل به آبیاری فراوانی نیاز دارد و هرچه رطوبت خاک آن بیشتر باشد این گل ماندگارتر است. نور مستقیم خورشید باعث سوختن برگ‌های گل پامچال می‌باشد. بنابراین بهتر است این گل را در مکانی قرار دهید که بتواند از نور غیر مستقیم خورشید استفاده کند.

21. گل نرگس

یکی از خوشبو‌ترین گل‌هایی که مناسب مناطق سردسیر می‌باشد، گل نرگس است. شرایط نگهداری این گل نیز آسان بوده و هر 2 هفته یکبار باید آن را آبیاری کنید زیرا این گل مقاومت بالایی در برابر خشکسالی و کم آبی دارد و شادابی خود را همواره حفظ می‌کند.

22. آلیسوم

گل آلیسوم با نام گل عسل نیز شناخته می‌شود و یکی دیگر از گیاهان مناسب مناطق سردسیر است.

آلیسوم
آلیسوم

سخن پایانی

خانه بذر در این مقاله به معرفی گیاهان مناسب مناطق سردسیر پرداخته است. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما در انتخاب گیاه مورد نظرتان کمک کنیم.

خانه بذر یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش بذر، نهال و انواع محصولات اورگانیک می‌باشد که تا کنون توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. شما عزیزان نیز می‌توانید محصول مورد نیاز خود را از فروشگاه خانه بذر به صورت اینترنتی خریداری کنید و محصول خریداری شده را در کمترین زمان ممکن درب محل مورد نظر تحویل بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *