بهتر است در زمستان چی بکاریم ؟

همراهان گرامی سلام ؛ پیشنهاد می کنم تا انتهای مقاله با ما در خانه بذر همراه شوید چرا که تصمیم گرفتیم تعدادی از بذرهایی که شما می توانیددر زمستان کشت کنید را به شما معرفی کنیم .ابته هر کسی که دنبال کاشت و باغبانی هست یه ایده ای دارند باید گفت بعضی از گیاهان سرما دوست هستند. برخی دیگر در آب و هوای معتدل رشد خوبی دارند. تعدادی از گیاهان هوای گرم را ترجیح می‌دهند و درنهایت برخی از آنها در هر شرایطی قابلیت رشد را دارند. به همین دلیل قبل از اینکه بخواهیم تصمیم بگیریم که در زمستان چه بکاریم.باید در رابطه با آنها بیشتر بدانیم .

 

چه بذری را می توانیم در زمستان کشت کنیم ؟

بذرهای مناطق نیمه سردسیر

سیب زمینی، پیاز، لبو، باقلا، هویج، چغندر، تره فرنگی، گل کلم، کلم بروکلی، توت فرنگی، مارچوبه، سیر و ترب کوهی

بذرهای مناسب مناطق معتدل

نخود فرنگی، لوبیا سبز، باقلا و اسفناج

بذر های مناسب برای مناطق خشک

کلم بروکلی، کلم بروکسل، نخود فرنگی، کاهو، شلغم، اسفناج و گل کلم

بذرهای مناسب برای مناطق نیمه گرمسیری

شلغم، موسیر، نخود فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، باقالا، کاهو، پیازها، پیازچه و تربچه

بذرهای مناسب برای مناطق گرمسیری

کدو سبز، کدو، کلم بروکلی، کاهو، چغندر، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، ذرت، کدو تنبل، گل کلم و هویج

 

کاشت سبریجات و صیفی جات در زمستان 

سبزیجات و صیفی جات گزینه های بسیار خوبی هستند که شما می توانید در منزل آنها را کشت کنید و در زمستان سبزی تازه در سفره خود داشته باشید و البته غیر از جذابیت خیلی انرژی زا هست که طراوات و شادابی آنها را مشاهده می کنید.

کاشت سبزیجات در مناطق نیمه سردسیر

کلم
پیازها
شلغم
لبو
سیب زمینی
اسفناج
باقلا
هویج
چغندر
تره فرنگی
کلم چینی و کلم بروکلی
گل کلم

گزینه های خیلی خوبی برای زمستان هستند

کاشت سبزیجات در مناطق نیمه معتدل

نخود فرنگی
اسفناج
باقلا
لوبیا سبز

کاشت سبزیجات در مناطق خشک

شلغم
اسفناج
کلم بروکلی
نخود فرنگی
کلم  بروکسل
کاهو
گل کلم

کاشت سبزیجات در مناطق نیمه گرمسیر

موسیر
شلغم
تربچه
اسفناج
کلم بروکلی
باقلا
کاهو
پیازها
پیازچه

کاشت سبزیجات در مناطق گرمسیر

کدو سبز
کلم بروکلی
کاهو
هویج
گل کلم
کدو تنبل
ذرت
کلم
گوجه فرنگی
سیب زمینی شیرین
چغندر

گیاهان مناسب برای کشت در زمستان کدامند؟‎‎

با وجود بسیاری از گزینه های موجود، اغلب بهتر است به فصل زمستان برخی از سبزیجات را بکارید که به سرعت رشد می کنند و بخشی دیگر از زمین را به گیاهانی اختصاص دهید که زمستان گذرانی می کنند و با طولانی شدن روزها دوباره شروع به رشد می کنند.

همچنین می توانید برخی از محصولات زیر را برای برداشت در اواخر زمستان یا اوایل بهار قبل از شروع فصل سرما بکارید:

کاشت توت فرنگی در زمستان

توت فرنگی گزینه خیلی خوبی برای زمستان برای کاشت است . جالب است بدانید بوته توت فرنگی بدون این که به کاشت دوباره نیاز داشته باشند، برای دو یا سه سال برایتان محصولات باکیفیتی را تولید می کند.

 

کاشت مارچوبه در زمستان 

برای کاشت مارچوبه در فصل زمستان باید ریشه ها را در عمق 25 سانتی متری زمین بکارید؛ سپس می بینید که با گذر زمان این گیاه با جوانه زدن در مرکز هر ساقه به سمت بیرون رشد خواهد کرد. بهتر است آن را با 5 سانتیمتر خاک و کود بپوشانید.

سپس در فصل بهار، کود را کنار بزنید و همان طور که مارچوبه ها مانند نیزه به سمت آسمان رشد می کنند، اگر حفره ای در  اطراف آن به وجود آمده، آن را بپوشانید. لازم است بدانید مارچوبه های کاشته شده در سال اول برای برداشت به اندازه کافی بزرگ نخواهند بود. اما شما نیاز ندارید که این کار و فرآیند دشوار را هر سال انجام دهید؛ زیرا این کاشت به مدت یک دهه برای شما تولید پلکانی خواهد داشت.

 

کاشت سیب زمینی در فصل زمستان

سیب زمینی های خریداری شده را با یک نگاه اجمالی به قطعات 4 و5 سانتی متری تقسیم کنید ( بهتر است از سیب زمینی های ارگانیک استفاده کنید، چون اگر آن ها سالم نباشد، رشد و تولید خوبی نخواهید داشت). برای کاشت سیب زمینی در فصل زمستان بهتر است بدانید که باید آن ها را در عمق 20 سانتی متری زمین بکارید.

سیب زمینی بنفش یکی  از مصحولات کمیاب و خاص خانه بذر است که می تواندی در بخش فروشگاه آن را جستجو ، تهیه کنید.

 

 

کاشت هویچ در زمستان 

هویج را در مناطق سردسیری می‌توان در فصل زمستان کشت کرد. هویج وقتی دمای هوا خیلی سرد می‌گردد رشد رویشی زیادی ندارد، اما می‌توان برای چندین ماه هویج را در داخل خاک محافظت کنیم.

هویج بنفش یکی از محصولات نایاب و خاص فروشگاه خانه بذر است که می توانی د آن را جستجو و تهیه کنید.

 

 

کاشت پیاز در زمستان 

پیاز یکی دیگر از محصولاتی است که به خوبی زمستان گذرانی می کند، با طولانی شدن روزها رشد آنها در اواخر زمستان آغاز می شود و آنها را برای برداشت اواخر بهار آماده می کند. نهال ها را تا اواخر تابستان در باغ خود بکارید.

 

کاشت نخود فرنگی در زمستان 

نخود فرنگی را از اواخر تابستان برای برداشت پاییزی در فضای باز بکارید. با مقداری محافظت، نخود فرنگی نیز زمستان گذرانی می کند و دوباره در بهار در مناطق گرمتر رشد می کند.

نخود فرنگی هلندی یکی از محصولات خاص و نایاب در ایران است که شما می توانید در بخش فروشگاه خانه بذر آن را تهیه کنید .

 

 

کاشت اسفناج در زمستان 

اگرچه رشد آن در گرمای تابستان دشوار است، اما اسفناج در هوای خنک رشد می کند و حتی با نور کمتر نیز به رشد برگ های جدید ادامه می دهد. همچنین برای رشد بدون پوشش تا اواسط پاییز در بسیاری از مکان ها به اندازه کافی مقاوم است، بنابراین می توانید آن را در اواخر فصل تابستان بکاریدو اجازه دهید در بیرون رشد کند و سپس آن را قبل از اولین یخبندان بپوشانید.

 

خرید بذر زمستانه از فروشگاه اینترنتی خانه بذر

از آنجایی که کاشت بذرهای خاص در زمستان سیار هیجان انگیز و لذت بخش است شما می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه خانه بذر خریداری کنید. خانه بذر یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد که در زمینه فروش انواع بذر، نهال و محصولات اورگانیک فعالیت می‌کند و تاکنون توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *