در تابستان چه محصولی را چگونه بکاریم ؟

 

اینکه باید چه محصولی را در چه فصلی مخصوصا تابستان چطوری کاریم سوال خیلی ها هست . خیلی های ما هنوز نمی دونیم که در تابستان هم می تونیم محصولی بکاریم.

همانطور خیلی از محصولات را باید در فصل پاییز  یا بهار بکارید خیلی از محصولات هم وجود دارند که برای رشد کردن نیاز به گرما و آفتاب زیاد دارند  مانند گوجه فرنگی، لوبیا و تمشک و تابستان فصل خیلی خوبی برای رشد این محصولات هستد.

 

کاشت گوجه فرنگی و بادمجان در فصل تابستان

یکی از مهمترین محصولات که بسیار زیاد در خانه مورد استفاده قرار می گیره کاشت گوجه فرنگی های زیبا و بادمجان هست. زمان کاشت بادمجان از اواخر بهار آغاز میشه ولی در ابتدای تابستان هم این محصول را کشت می کنند که رشد بسیار خوبی هم خواهد داشت .گوجه فرنگی  ها هم در فصل بهار و در تیر ماه کاشته می شوند ومی توانیم بگوییم که هر دو این محصول در زمان بین 60 تا 80 روز محصول خواهند داد.پس شما در این دو ماه نتیجه زحمات خود را خواهید دید.

یکی از نکاتی که باید بهش توجه کنید اینکه محصول بادمجان و گوجه فرنگی را کنار هم نکارید چون آفت های مشابهی دارند و چنانچه یکی از آن ها دچار مشکل شوند ممکن هست به گیاهان دیگر هم منتقل شوند و زحمات شما از بین برود .ولی گوجه فرنگی را می توانید کنار محصولاتی مانند ریحان شیرین کاشت تا از آسیب های کرم گوجه فرنگی  جلوگیری شود.

 

خیار 

دیگه نوبت هم که باشه میرسه به محصول خیار که تابستان یکی از بهترین زمان های کاشت این محصول هست و هم واقعا می چسبه . خیار ایرانی  را می توان یکی از بهترین نوع خیار برای کاشت در فصل تابستان نام برد .معمولا در تابستان از خیارهای ریز استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید .

 

فلفل 

فلفل هم می تواند به اندازه گوجه فرنگی و بادمجان در فصل تابستان کشت کرد چون شرایط رشد آن مثل نور کامل و خاک غنی در فصل تابستان براحتی فراهم است ولی نباید آبیاری مداوم آن را فراموش کرد .شما براحتی می توانید انواع فلفل تند و شیرین را در فصل تابستان کشت کند و تجربه خوبی برای کاشت آن داشته باشید .

لوبیا 

نوبت هم که باشد میرسد به لوبیا که یکی از پرکارترین و محبوب ترین سبزیجات  هست که  بهترین زمان رشد آن در فصل تابستان است .یکی از چیزهایی که باید آن دقت کنید این است که آبیاری مداوم را فراموش نکنید و در زمان برداشت  مرتب لوبیا را برداشت کنید تا مرتب محصول جدید تولید شود و از آن لذا ببرید .

 

کدو

خب دیگه میرسیم به کدو جان که ابتدای تابستان می توانید کشت کنید و زمان برداشت آن در فصل پاییز هست .بذر کدو را قبل از کاشت 24 سات در آب خیس کنید بعد به گلدان منتقل کنید.گلدان را یادتان باشد در آفتاب مستقیم قرار ندهید و زمانی که حدود 5 سانتی جوانه زد زمان آن میرسد که به باغچه خودتان منتقل کنیدزمانی که وارد باغ شدند باید آفتاب مستقیم و کامل به آن بتابد . در زمان آبیاری دقت کنید خاک اشباع نشود که بوته ها خیس شود  . زمان آبیاری بعدی باید سطح خاک کمی خشک باشد .در زمان گلدهی بوته ها از کود فسفر بالا استفاده کنید و بعد از تشکیل میوه کودهای دارای پتاسیم بالا را بکار ببرید.

سوال : آیا می توان بذر کدو را مستقیم به باغچه بکاریم ؟

باید بگوییم بله بذر کدو نباید سرما به آن برسد ولی در فصل گرم براحتی قابل کشت هستند.

 

ذرت 

خب میرسد نوبت به ذرت که بهترین زمان کاشت بهار و ابتدای تابستان می شود کشت کرد . ذرت در آب و هوای گرم بهترین عملکرد را دارد. ذرت برای رشد بهینه خود نیاز به خاکی دارد که رطوبت را در خود نگه دارد و زهکشی خوبی هم داشته باشد. بذرها را  می توان مستقیماً در باغچه با فواصل ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر بکارید. بذر ذرت رشد خوب و سریعی دارد، پس نیاز به کود بالایی مثل کود ازته و پتاس بالا و فسفر خیلی کم دارد.به اینکه باید توجه داشته باشید که ذرت در برابر کم آبی سریع تر از سایر سبزیجات واکنش نشان می دهد.

هویج

یکی از محبوبترین محصولاتی که می توان در فصل تابستان کاشت هویج جان است که در فصل تابستان زمان کاشت خوبی برای آن است.بهترین زمان برای جوانه زنی بذر هویج 12تا 24 درجه سانتی گراد است . میزان آبیاری طوری باشد که گیاه دچار کمبود  آب نشوند .اگر آبیاری هویج  کم باشد  بسیار تند و در رطوبت زیاد خاک، ریشه ها کم رنگ می شوند. بهترین دمای خاک برای جوانه زنی بذر هویج ب ۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد .

 

سیب زمینی 

خب پادشاه تابستان را به شما معرفی می کنیم محصولی که کمتر کسی پیدا می شود آن را دوست نداشته باشد سیب زمینی است .زمانی که زمین خوب گرم می شود بذر ها را می توانید بکارید .

 

ملون 

یکی دیگر از محصولاتی که در بهترین زمان کاشت آن در تابسنان است ملون است . گرمای تابستان شیرینی موجود در خربزه را به ارمغان می آورد.

زمان کشت محصول ملون بسیار دقت داشته باشید که  ید خاک از آب اشباع نشود. زیرا عطر و طعم آن ها شیرین نخواهد شد. در ضمن به خاطر بسپارید که اکثر گیاهان خانواده خربزه برای رشد نیاز به فضای زیادی دارند.

 

 

سبزیجات

خب میرسد به به سبزی خوردن که بهترین زمان کشت در تابستان است . کلا سبزی خوردن ها عاشق فصل گرم هستندو در تابستان رشد بسیار خوبی دارند .ریحان سبز و بنفش و پیازچه، فلفل قرمز، نعناع، علف لیمو و گشنیز از سبریجاتی هستند که عاشق فصل گرم هستند .

اگر می‌خواهید سبزیجات را در گلدان بکارید، از گلدانی که سایز بزرگی دارد، استفاده کنید.گلدان‌های بزرگ هم فضای مناسبی برای رشد گیاه مهیا می‌کنند و هم می‌توانند بستر خوبی برای رشد و تغذیه گیاهان ایجاد کنند.

 

محصولات خانواده بری 

خب نوبت می رسد به محصولا خاص فصل تابستان یعنی خانواده بری ها که می توانید در شهریور ماه بکارید . بری ها میوه های خوشمزه و آبدار، در رنگ های مختلفی می توان کشت کرد . بذر بری ها برای جوانه زنی به دمای ما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نیاز دارند و در مناطق معتدل و خنک رشد می کنند.

 

خانواده بری ها

خانواده بری ها و دراگون فروت از دیگر میوه های خاصی هستند که می توانید در شهریور ماه بکارید. بری ها میوه های خوشمزه و آبدار، در رنگ های مختلفی تولید می شوند. دراگون فروت ها میوه شیرین و خوشمزه ای داشته و در انواع قرمز، زرد، سفید و بنفش ک اشته می شود.بذر بری ها برای جوانه زنی به دمای ما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نیاز دارند و در مناطق معتدل و خنک رشد می کنند.

 

 

خرید بذر 

برای ثبت سفارش می توایند به  فروشگاه سایت مراجعه فرمائید . پس از تهیه محصول در آزمایشگاه خانه بذر محصولات مورد بررسی قرار می گیرد تا اینکه کیفیت بذرها و قوه نامیه بالای آن اطمینان حاصل شود و در نهایت در سایت جهت عرضه منتشر گردند.

 

راهنمای کاشت 

برای کشت محصولات می توانید به بخش راهنمای کاشت سایت مراجعه فرمائید . همکاران ما در بخش تولید محتوای سایت سعی می کنند مقالات آموزشی ساده را آماده کنند تا شما براحتی بتوانید به نتایج رضا بخش خود برسید .

 

از اینکه با ما تا انتهای این مقاله همراه بودید از شما سپاسگزاریم ما را از نظرات و پیشنهاد خود بی نصیب نگذارید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *